Sınav Stresi ve Stresle Başa Çıkmanın Yolları

Sınavlar devam ediyor, kendinizi stresli mi hissediyorsunuz? Bazen hissettiğiniz baskı odaklanmanıza yardımcı olabilir, bazen de strese neden olabilir. Sınav süresi boyunca stresle başa çıkmanıza yardımcı olacak ipuçlarına bir göz atalım birlikte;

1-Sınav kaygısı belirtileri nelerdir?

Bazı stres belirtileri şunlardır:

  • Kafası karışmış hissetmek
  • Arkadaşlarla teması kaybetmek
  • Karamsar ve düşük hissetmek
  • Karar vermekte zorlanmak
  • Bunalmış hissetmek
  • Herhangi bir şey yapmak için motivasyon eksikliği
  • Uyuma veya yataktan kalkma sorunu
  • Gergin kaslar veya baş ağrıları
  • Mide rahatsızlığı veya hasta hissetmek
  • Kıpırdanma, tırnak yeme, diş gıcırdatma

2-Sınav kaygısı neden yaşanır?

  • Başarısız olabileceklerini unuttuklarından,

  • Hazır hissetmeme durumlarından,

  • Gerçekten iyi yapmak isteğinden,

  • Ders çalışmak için fazla zamanın olmamasından,

  • Kesin bir sonuç için odaklanmalarından,

  • İyi yapacaklarını düşünmelerinden,

  • Ne okuduklarını anlamakta zorlandıklarından,

  • Aile baskısı hissettiklerinden,

  • Başkalarıyla rekabet etmeleri gerektiğini hissettiklerinden,

Ders çalışma alışkanlıklarınız için ise deneyebileceğiniz birçok öneriye ulaşabilirsiniz bir de aşağıdaki önerileri incelemeniz size mutlaka fayda sağlayacaktır;

Çalışma alanınızı ayarlayın ve dikkatiniz dağılmadan çalışmak için sessiz bir yer bulun.Çok dağınık olmadığından ve ihtiyacınız olabilecek her şeye sahip olduğundan emin olun.Hazırlanabilmek için sınav hakkında mümkün olduğunca çok şey öğrenin ki sürizle karşılaşmayın.Neyin test edileceğinden emin değilseniz öğretmeninize sorun.'Zihin haritaları' yapmayı öğrenin ve bunları fikir ve düşünce toplamak için kullanın, önemli bağlantıları hatırlamaya yardımcı olması için parlak renkler kullanabilirsiniz.Her çalışma oturumunda üzerinde çalışmak istediğiniz şeyin bir planını yapın. Küçük görevlere bölün ve her seferinde bir görev üzerinde çalışmayı deneyin.Düzenli olarak kısa molalar vermeye çalışın; bu zamanı bir şeyler içmek, yiyecek bir şeyler almak veya bir evcil hayvanla oynamak vb. olabilir.

Ve en önemlisi yardım isteyin; Çalıştığınız bir şeyle ilgili sorun yaşıyorsanız, bir öğretmenden, arkadaşınızdan, kardeşinizden veya ebeveyninizden mutlaka yardım alın. Bu zamandan kazanmanıza yardımcı olacaktır.

3-Ders çalışırken yardımcı olacak ipuçları

  • Her gün yaklaşık aynı saatte yemek yiyip uyuyarak bir rutine bağlı kalın.

  • İyi bir uyku çek. Bu, beyninize yeniden şarj olması ve öğrendiklerinizi hatırlaması için zaman verir.
  • Çalışma hedeflerinize ulaştıktan sonra kendinize küçük ödüller verin. Bir TV programı izleyin veya koşuya çıkın.
  • Çalışmanıza odaklanın. Arkadaşlık endişeleri gibi diğer şeylerin dikkatinizi dağıtmasına izin vermeyin.
  • Abur cuburdan kaçının, abur cubur ani bir enerji patlaması getirecek ve daha sonra sizi yıpranmış hissetmenize neden olacak şekilde hızla düşecektir.
  • Dengeli bir diyet yapın çok sayıda taze meyve, sebze, tahıl,  kuruyemiş protein, beyin ve enerji seviyeleri için iyidir.
  • Dinlenmek için kendinize zaman tanıyın derin nefes alma, meditasyon veya müzik dinleme gibi bazı rahatlama aktivitelerini deneyin.
  • Enerji içeceklerini azaltın, sinirleri artırabilirler. Bunun yerine bol su için!

4-Sınav günü için tavsiyeler

Sınav gününün sorunsuz geçmesine yardımcı olacak bazı ipuçlarını birlikte inceleyelim;

  • Sınav günü yanınıza almanız gerekenleri belirleyin ve bunu bir gece önceden organize edin.

  • İyi, hafif bir kahvaltı yapın, bu enerji ve konsantrasyona yardımcı olacaktır.

  • Sınav başlamadan önce tuvalete gidin.

  • Sınavınızdan önce endişelendiğinizi hissediyorsanız, nefesinize odaklanmak için biraz zaman ayırın.

  • Sınavınızı yapmak için oturduğunuzda, nefesinizi yavaşlatmak ve rahatlamak için zaman ayırın.

  • Sınav kağıdını dikkatlice okuyun. Anahtar kelimelerin ve talimatların altını çizin.

  • Her soru veya bölüm için ne kadar süreniz olduğunu hesaplayın.

  • Cevapları baştan sona tekrar okumak ve herhangi bir değişiklik yapmak için zaman ayırmayı hedefleyin.

  • İlk önce en kolay bulduğunuz sorular üzerinde çalışın.

Sınav sonrası stresinizi öğrenci kulüp etkinliklerinde atabileceğiniz bol bol zamanınız olacak. Bu arada ilgi alanınıza göre öğrenci kulüplerine henüz üye olmadıysanız hadi şimdi buradan üye olun! Neden bir öğrenci kulübüne katılmalıyım diyorsanız da; Öğrenci Kulübünün Faydaları Nelerdir? Neden Bir Öğrenci Kulübüne Katılmalıyım? adlı blog içeriğimizi inceleyebilirsiniz.

07/02/2022